Omdat er steeds meer verkeer over gaat, wordt de rotonde op het Mosplein in Amsterdam-Noord vernieuwd. Waar dit tot voor kort een gevaarlijke kruising was met een VRI installatie – ofwel verkeersregelinstallatie – wordt het nu een mooie, veilige rotonde die makkelijker te gebruiken is. Ook wordt er meer groen aan toegevoegd. De reconstructie wordt uitgevoerd door Aannemingsmaatschappij Van Gelder B.V. Bij de herinrichting van het Mosplein is het zo veel mogelijk gewenst om te werken zonder uitstoot.
Wat wordt op het Mosplein in Amsterdam voorzien van stroom met behulp van de BatteryBoxx?
- Directiekeet
- Schaftunits
- Elektrische graafmachines
- Elektrische vrachtwagens
- Elektrisch verdichtingsmaterieel
BatteryBoxx van 60 kWh en 198 kWh
Om het emissieloos werken te realiseren, zet Van Gelder elektrische graafmachines, elektrische vrachtwagens en elektrisch verdichtingsmaterieel in. Ook moeten de schaftunits en directiekeet worden voorzien van stroom. De machines, het materieel en de voorzieningen draaien met behulp van een BatteryBoxx van 60 kWh en een BatteryBoxx van 198 kWh.
Hoe werkt het laden van het elektrisch materieel?
De elektrische graafmachine heeft twee laadaansluitingen. Buiten de werktijden wordt één laadaansluiting ingeplugd op de bestaande laadpaal die binnen het werk valt. De andere laadaansluiting wordt ingeplugd in de BatteryBoxx. Op deze manier kan de elektrische graafmachine buiten de werkuren voldoende bijladen. Wanneer de graafmachine overdag aan het werk is, wordt de BatteryBoxx van 198 kWh weer bijgeladen door de laadpaal. De BatteryBoxx van 60 kWh die wordt ingezet om de schaftunits van stroom te voorzien, wordt ook opgeladen via de laadpaal. Het werkt dus allemaal heel eenvoudig. Plug and play!